mandag den 8. juli 2013

Jordbærkoldskål

Man skal have koldskål mindst én gang hver sommer! Og hvorfor ikke friske en sommerfridag op med at starte dagen med koldskål og gøre morgenmåltidet ekstra lækkert? Som tænkt - så gjort. 

Denne koldskål er mager og mættende, da den er lavet på skyr og kærnemælk. Og med et drys sprød rugbrødsmüsli får man mere mæthed, fibre og velsmag.

Jordbærkoldskål 
(1 portion)
65 g skyr
100 g kærnemælk
5 g sukker
1/4 stang vanille eller 1/4 tsk af Urtekrams vanillepulver
ca 1 spsk citronsaft
6 jordbær
Rugbrødsmüsli, kammerjunker, Rugfras eller lignende
Skyr, kærnemælk, sukker, vanille, citronsaft og 3 jordbær får en tur med stavblenderen. Hæld i en skål.
Skær de sidste jordbær i skiver og drys over sammen med rugbrødsmüsli.

Note: Skøn morgenmad! ... og også lækkert til en dessert. Det tog 2 minutter at lave og smagen er sommerskøn og farven lyserød fra jordbærrene. At jordbærrene er hjemmeavlede gav lidt ekstra velsmag og glæde!

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Er det ikke mindst fem gange på en sommer? :-P

Mmm, jordbær og koldskål er blandt mine absolut yndlings-sommerretter. Det er ikke sommer, uden at jeg har indtaget begge ting flere gange :-)

Hanne K's verden sagde ...

@Piske - jo, jeg tror, at du har ret.
Så derfor tog jeg en skål med på arbejde i dag også :)
Og i år er jeg helt, helt tosset med jordbær ;)