mandag den 17. januar 2011

Aftensskole for livsnydere på Kongenshus II

Kreativsalat med bagte rødbeder, Frissésalat, pærer, peberrod
 og mormordressing

Nænsomt bagt torsk med løg, citron, timian og riiiigeligt smør

Skønne kuvertbrød med gods i

Risotto med persillerødder, porre og svampe med ovnbagt unghane

Panna Cotta
 & Braiseret appelsin

Endnu en kursusaftenKongenshus er gået - igen en skøn oplevelse. Inspirationen er herlig og jeg kan mærke lysten til at komme endnu mere i køkkenet og lege med nye ting.

Jeg bliver vildt betaget af Pernilles engagement og drivkraft. Hold op, hvor har hun opnået meget og hvor har hun meget idé og vilje til at udføre det, som hun brænder for.

Menuen var igen super skøn. Enkel og med fokus på den gode smag.

Heidi og jeg var hovedretsholdet i går. Vi var lige ved at "ende på" forretsholdet - hvilket også havde været ok. Men vi var begge ret hooked på at prøve kræfter med risottoen, så heldigvis pippede Heidi højt og vi blev hørt ;o)

Vi fik givet risene lidt for meget, så konsistensen blev ikke helt perfekt. Men smagen!! Åh, det var godt.
Jeg skal helt klart eksperimentere noget mere med det - både med ris, perlebyg, perlespelt osv.

Pernille plæderer meget for nænsom tilberedning - og det er også en af de ting, som jeg vil prøve at have mere fokus på derhjemme.
Bl.a. den ovnstegte hanekylling - et ret stort lår skulle kun have ca. 15 min ved 185 grader. Det var jeg noget overrasket over - men det var perfekt stegt, saftigt og absolut færdigtilberedt.

Alt for nu .... I næste uge ..... Pernilles yndlings chokoladedessert. JEG GLÆDER MIG!!!!!

6 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Manner hvor I hygger jer :-)

Skal I ikke holde kursus i alle de spændende ting, I lærer? Jeg vil godt melde mig :-D

Hanne K's verden sagde ...

@Piske - Ja, det er råhygge for alle sanser!

Haha ... så skal jeg vist på endnu et par kurser. Men det vil jo også være rart at have en undskyldning for at melde sig til det ;)

SushiStegen sagde ...

Det kursus på Kongenshus lyder så fedt. Ved du hvor hun annoncerer henne og om hun holder weekendkurser? Jeg kunne godt finde på at planlægge en tur forbi hende.
Jeg var så heldig at smage hendes dessert på Copenhagen Cooking sidste år - og hun skal bare en masse respekt for sit drive! En ægte powerkvinde!

Hanne K's verden sagde ...

@Sushistegen - JA, lige præcis. En rigtig powerkvinde, er lige hvad hun er!!
Kurserne holdes igennem LOF Karup og LOF Viborg - og de kurser jeg har kunnet finde har været i hverdagene.
Så ved ikke, om hun holder weekendkurser - tvivler på det, da hun sikkert har åbent i restauranten dér.
Min mand og jeg har besluttet, at vi skal ud at spise der inden så længe ... og jeg glæder mig helt, helt vildt!! :)

SushiStegen sagde ...

Tak skal du have for info. Jeg må vist bare give hende et kald, og høre hende ad.

Jeg glæder mig allerede meget til at du og din mand har været der og spise... altså til at du aflægger rapport. Ikke forstået som jeg er stakler :-)

Hanne K's verden sagde ...

@Sushistegen - god idé at give hende et kald :) Spændende om hun har nogle kurser, som kan passe dig.
;)
God weekend.