søndag den 11. april 2010

Lambeth og bloggerhygge i Århus

Dagens resultat....I går kom endelig dagen, som jeg har ventet på siden første Lambethkursus i september.
En herlig dag hos Sifbeth, hvor jeg fik lært mere Lambethteknik. Det kræver mange, mange, mange kager, før det kommer til at se rigtigt smukt ud... Men det er en spændende teknik og vildt udfordrende .. så jeg kommer gerne igen til endnu et kursus.

En gevinst ved kurset var, jeg igen fik mødt Piskeriset og Anarkisten og at jeg for første gange mødte Klidmoster. Herligt at møde madglade bloggere i "det virkelige liv" ... og sjovt, at der bare er så meget at snakke om, selv om man mødes første gang.

Her lidt billeder fra dagen ...

De første lag på kagen...

Der bygges op ...

Vindrueklase...



En enkelt lille vellykket blomst ... der var mange knap så fine i min samling;)
Skøn sushi og Edamame bønner fra Sushi+ ... her kommer jeg gerne igen!!
Tak for en dejlig dag :)

10 kommentarer:

Marianne sagde ...

Hold da op... De der kager ... De er så fine at man da bare ikke kan nænne at skære i dem.............

Og det kræver vidst en rolig hånd ikk ?

Men flot det er den !

Hyggehygge
Marianne

Vibeke sagde ...

Kære Hanne
Flot, at du allerede er så langt, det bliver sjovt, at lave en (rigtig) kage, bruge den teknik du nu har lært, og så "blære" sig med den:)
Jeg syntes at I lærer meget på sådan et kursus, hvor mange timer er I i gang?
Knus
Vibeke

MissMuffin sagde ...

Jeg synes at den er vildt flot:)
Ville aldrig kunne få mig selv til at spise den- men den er sikkert fyldt med lækkerier:)

Malou Klidmoster sagde ...

Kære Hanne

Den blev superflot din kage! Det var godt nok spændende at få lov til at kigge på mens I andre arbejde med dem.

Tak for en hyggelig dag, det var dejligt at møde dig :-)

Glad forårshilsen
Malou

Piskeriset sagde ...

Altså, det er jo aldeles nysselige ting, du fik frembragt! Det må være fordi, jeg ikke sad lige ved siden af og forstyrrede! ;-)

Det er en ret flot blomst, du fik lavet - jeg fattede aldrig helt, hvordan den skulle se ud, så det var godt at se et rigtigt eksemplar bagefter! :-D

Vi må se at mobbe Sif til at holde et kursus mere :-)

Hanne K's verden sagde ...

Hej Marianne
:) Det er også en dummie, så denne her bliver det ikke skåret i;) Jeg glæder mig nu til at prøve at lave en rigtig kage en dag.

Og jo, en meget rolig hånd... og det kan man også nemt se, at jeg ikke helt har styr på;)

Tak:)
Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Kære Vibeke
:) Tusind tak.
Ja, vi når rigtigt meget på sådan en dag. Vi var igang 4½ time inkl. frokostpause.
Jeg glæder mig også til at prøve på en rigtig kage.
Knus Hanne

Hanne K's verden sagde ...

MissMuffin. Tak:)
Heldigvis var det en dummie-kage, så den skulle ikke spises.
Men på et tidspunkt, skal jeg igang med en rigtig kage. Og jeg synes, at med det ydre, så skal det indre være lækkert. Ellers passer det ikke rigtigt sammen;)

Hanne K's verden sagde ...

Hej Malou
Det var dejligt at have dig ved bordet! Selv latterudbrud og rolig hånd ikke rigtigt hænger sammen;)

I lige måde - det var bare en god oplevelse hele dagen.
Knus Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Piskeris,
Ja, jeg var også godt tilfreds ... selv om man ikke skal nærstudere "vidunderet" ;D
Haha ... ja, det var nok heldigt, at du og Malou sad helt ovre på den anden side af bordet;)
Den lille blomst skal øves noget mere ... de er jo ret anvendelige til alle mulige slags kager - f.eks. cupcakes.
Jeps - massiv mobning må der til! Vi vil ha' mere!!!!