mandag den 5. april 2010

Bananmuffins med kokos, chokolade og appelsin



Med 5 overmodne bananer i frugtskålen var det oplagt at bage nogle bananmuffins.
Jeg brugte Grydeskeens opskrift, som kan ses her.

Blot tilføjede jeg saften fra en appelsin og lavede en smule om på målene, så det passede til 5 bananer.

En sikker kombination med banan og chokolade ... og det gør det absolut ikke dårligere med lidt appelsinsaft. Jeg tror også, at citronsaft vil gøre godt - give det søde lidt syrligt modspil.

8 kommentarer:

heidi sagde ...

Tak for inspirationen! Bonussønnen skal have kage med i skole på mandag, og jeg havde tænkt på banankage - nu behøver jeg ikke lede efter en opskrift :-)
(Og så havde jeg slet ikke tænkt på at lave dem som muffins, men det er da meget nemmere - så er der nemlig kun 1 til hver, og så kommer de ikke op at skændes om, hvem der fik det største stykke...)

Hanne K's verden sagde ...

Velbekomme :) Dejligt at kunne være til hjælp.
Haha ... ja, muffins må være en god løsning til de problemer ;o)

Piskeriset sagde ...

Det lyder som en ret god kombination! Gemalen ville nok sætte pris på, at jeg gjorde dette noget oftere i stedet for at score de fleste bananer til smoothies ;-)

Mig sagde ...

Tror sørme snart vi skal have muffins...

Hyggehygge
Marianne

Hanne K's verden sagde ...

Piskeris, jeg vil ift dette holde fuldstændigt med din mand!! ;D

Hanne K's verden sagde ...

Marianne, Muffins er altid godt:)
Kh Hanne

Tina Liel sagde ...

Lyder lækre. Banan og chokolade så kan det ikke gå galt. KNUS♥

Hanne K's verden sagde ...

Hej Tina

Nej, det er nemlig det, det ikke kan:)
God weekend.
Knus Hanne