mandag den 14. december 2009

Jubiiii.... et skønt sprøjtearbejde



Jeg er vild med mine tyller og sprøjteposer … i dag fandt jeg en måde at lege lidt med dem.

Schweizerpastiller kan jeg huske fra folkeskolen. Vi lavede dem et år i en engelsktime. Det er noget af det mest simple at lave og hvis chokoladen er god, så smager de dejligt.

Man kan sagtens lave de små pastiller med en theske, men det er min tålmodighed slet, slet ikke til. Det er derimod legende nemt, når man bruger sprøjteposen.

Det er cirka mål – glasuren skal have konsistens af tyk glasur. Når man trækker en top op, skal den falde hurtigt, men ikke flyde helt sammen med resten af massen....

Schweizerpastiller
2 past. Æggehvider
ca. 400 g flormelis
8-12 dråber pebermynteolie (efter smag)

Pynt: god chokolade

Det hele røres godt sammen.

Sprøjt eller lav klatter med to theskeer på bagepapir. Pynt med en chokoladeknap med det samme og lad pastillerne tørre et par dage, inden de puttes i f.eks. et glas. Eller lad i stedet pastillerne tørre et par dage og pynt med flydende chokolade

4 kommentarer:

Mig sagde ...

Hihihihi... da jeg så dit indlæg i min blogroll... Lignede det et billede af en masse øjne... hihihi

Fine er de !

Hyggehygge

Piskeriset sagde ...

Det som Jule Mig sagde! :D

Jeg kan desværre ikke lide pebermynte, men de ser vældig fine ud :-)

Hanne K's verden sagde ...

Hej Jule Mig

haha ... ja, nu du siger det;o)

Hanne K's verden sagde ...

Hej Piskeris

Åh nej, så kan du ikke lide After Eight, din stakkel... ;o)

Det bedste ved at lave dem var, at jeg kunne mindes eftermiddagen hos Sif. Hvor vil jeg bare gerne lære noget mere sprøjteri hos hende.