fredag den 11. september 2009

Muffins med hindbær, vanilje og hvid chokolade




Vi har vildt mange hindbær i år – de er store og flotte. Så har været på jagt efter hindbæropskrifter. Nogle er røget i fryseren til senere brug.

Hele ugen har jeg haft lyst til muffins med hindbær og hvid chokolade. Har ikke tidligere smagt den kombination – men den er god!! Den er rigtig god:)

300 g mel
2 tsk bagepulver
150 g rørsukker
½ stang vanilje
1 stort æg
2 ¼ dl mælk
50 g smeltet smør
120 g friske hindbær
100 g god hvid chokolade

Mel og bagepulver sigtes i en skål og blandes med sukker og vanilje.

Slå ægget ud i en anden skål, pisk sammen med mælk og smør. Rør væsken i melblandingen. Rør hakket chokolade i og vend til sidst forsigtigt hindbærrene i dejen – pas på de ikke går i stykker.

Mine hindbær var store, så jeg ”brækkede” dem i mindre stykker.

Fordel i 10 store muffinsforme. Bag ved 200 grader ca. 20-25 minutter – mærk med en strikkepind om de er færdige.

10 kommentarer:

FrøkenTina sagde ...

Mmmh.. de ser lækre ud.. måske jeg skulle bage dem her i wk. Har dog lige plukket alle de modne bær til hindbærsaft - fra tørsleffs lille grønne syltebog- det er et hit! Er normalt ikke så meget til sød saft, men den dur, så nu har jeg lavet en liter.

1 kg hindbær, 2 dl vand koges til saften er trukket ud. Dryppes af i en saftpose (bruger bare en stofble sat fast med klemmer). mål saften op. 1 L saft og 300 g sukker gives et opkog. Tag af varmen og tilsæt ½ tsk flydende atamon. Hæld på varme, atamonskyllede flasker og luk med det samme.

May Anna sagde ...

UHM! De ser rigtig fine ud, den opskrift nupper jeg lige. Ha,jeg har ikke godt af alt det kageværk, men det er altså lækkert med en kage til en god kop kaffe. Det er da weekend

Kludemutter sagde ...

Mums, de ser gode ud ;)
Tak for opskriften.

Yt

MissMuffin sagde ...

Uhm, jeg har en tilsvarende opskrift og de er bar så gode!
I min nyeste kagebog er der en opskrift på en hindbærmousse-kage med nøddebund, den har jeg overvejet at skulle kaste en bakke hindbær efter:)

Hanne K's verden sagde ...

Hej Tili

Tak for opskriften på hindbærsaft - hvis der bliver ved med at komme modne hindbær, kunne jeg godt finde på at lave sådan et par flasker.

Hanne K's verden sagde ...

Hej Manna

Næh, vi har jo ikke godt af de kager, men du har ret - det er så skønt at få en gang imellem. Og weekenderne skal forsødes lidt;)

Hanne K's verden sagde ...

Hej Miss Muffin

Det lyder, som en skøn kombination - hindbærmousse og nøddebund. Den må du gerne lave, så vi kan se en opskrift på din blog:)

Hanne K's verden sagde ...

Kludemutter, det var så lidt:)
Dejligt, at du kigger med.

Piskeriset sagde ...

Hvor er de fine! ... og så lyder kombinationen da slet ikke dårlig ;-)

Hanne K's verden sagde ...

Hej Piskeris

De var gode til en kop the, men temmelig søde.