onsdag den 10. juni 2009

Skønne kyllingelår


Hold da op – tiden flyver afsted. Vi har lavet ny organisation på arbejde. 2 afdelinger er blevet lagt sammen, vi er blevet delt i 2 nye teams, vi har fået nye sager – så det føles nærmest som et nyt job.
Jeg er sikker på, at det bliver rigtigt godt … men det tager lige nogle måneder at komme ind i sagerne og få et overblik.

Derfor har det være lidt småt med madlavningen de sidste par dage.

Samtidig har jeg været med til at arrangere en Sex and the City aften på fredag. 13 tøser fra arbejde skal spise, drikke cosmopolitans og andre cocktails, se SATC The Movie og bare feste. Glæder mig helt vildt. Jeg skal lave maden, så det har betydet lange indkøbssedler, indkøb i dag og planlægning af, hvad menuen skal være og hvilken rækkefølge jeg skal gribe det an osv. Bliver lidt sjovt – en udfordring at lave mad til 13 og menu skal være kold, da vi intet komfur har på arbejde. Mere om det senere, for selvfølgelig skal menuen på bloggen. Ved bare ikke helt, hvornår jeg får tid til det.

Aftenens ret blev super skøn. Virkelig god smag. Det var lidt et eksperiment. Men man går ikke helt galt med at krydre en kylling med hvidløg, tomat og masser af krydderurter. Fantastisk sauce!!

4 kylling overlår
1 spsk smør
1 spsk olivenolie

2 skalotteløg, grofthakket
50 g røget mørbrad, grofthakket
1 gul peberfrugt, snittet
1 rød chili, finthakket
3 fed hvidløg, finthakket eller knust
1-2 spsk konc. tomatpuré
en stor håndfuld friske krydderurter – oregano og timian
2 dl fløde
2 dl kyllingefond
1 tsk sukker
salt

Brun kyllingen i smør og olivenolie, så den bliver flot gylden i farven.
Tag kyllingen op på en tallerken. Svits derefter løg nogle minutter, tilsæt peberfrugt og chili og svits endnu et par minutter. Tilsæt så hvidløg og koncentreret tomatpuré – lad også dette svitse et minutstid.
Tilsæt krydderurter, fløde, fond, sukker og salt.
Lad småsimre ca 35 minutter.

Server med frisk bredbåndet pasta.

Velbekomme:o)

10 kommentarer:

MissMuffin sagde ...

Uhm, hvor lyder jeres aftensmad lækker!
Jeg bliver en værre copycath, for det skal jo helt sikkert prøves- idag har jeg lavet dit kartoffelfad:)

Lyder som en rigtig hyggelig aften i skal have fredag! Det var en super god ide..

Hanne K's verden sagde ...

Kære MissMuffin
Det smagte også vildt godt. Ikke så sundt - men lækkert, lækkert.
Copycath er godt - jeg bliver glad for, at du kan blive inspireret af maden her på bloggen:o)

Jeg glæder mig også vildt - spændt på om tøserne er rigtigt dullet op til sjov i bedste SATC-stil;o)

Mette Lykke sagde ...

Det er da en sjov ide med sådan en aften, menuen bliver helt sikker super lækker, når det er dig der står for den.
God fornøjelse

Hanne K's verden sagde ...

Hej Mette Lykke
Jeg tror, at det bliver vildt sjovt på fredag. Lige nu er der et program på Zulu, hvor én ønsker at være Sarah Jessica Parker-agtig. Så det er med at få nogle ideer.
Og tak for tilliden... jeg er lidt nervøs for maden:o)
Knus Hanne

Piskeriset sagde ...

Ihhh, det ser som sædvanlig godt ud :-)

Det lyder ellers hyggeligt med arrangementet på fredag - jeg glæder mig til at læse mere om det!

Pernille på 1. sagde ...

Hvor ser jeres aftensmad lækker ud.
Det er næsten ikke til at holde ud at kigge på når man nu sidder på arbejdet og havde for travlt til middag, så ingen mad til mig - nu gumler jeg en banan mens jeg drømmer om kylling
Knus

Vibeke sagde ...

Kære Hanne
Det ser virkelig lækkert ud, og jeg kan næsten smage saucen:)
Du behøver ikke være nervøs for maden, det er du god til, så den er bare hjemme!
Knus
Vibeke

Hanne K's verden sagde ...

Hej Piskeris

Sikken en uge... først nu får jeg tid til at skrive på bloggen.
Og det blev en super hyggelig aften med kollegaerne.

Hilsner fra Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Kære Pernille

Det kender jeg godt, at man sidder og læser madblogs og maven rumler. Min kan rumle kl. 7 om morgenen, når jeg ser noget virkeligt lækkert;o)
Knus Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Kære Vibeke

Dine søde tanker hjalp mig. Det gik super med maden:o)

Og ja, den sauce var et hit!
Knus Hanne