torsdag den 25. juni 2009

Wrappizza


Den nemmeste aftensmad overhovedet - og det smagte virkeligt godt. Den billige friske mozarella fungerer fint her – den har en skøn mælket smag.

Der var en rest af kødet fra i går, men man kunne også bare bruge lidt lufttørret skinke, bacon eller hvad man nu ellers synes er godt på en pizza.

Wrappizza

1 tyrkisk fladbrød
lidt tomatsauce eller ketchup
frisk basilikum og oregano
1 kugle frisk mozarella
salt, peber
en rest kød
lufttørret skinke
olivenolie

1 tyrkisk fladbrød smøres med lidt tomatsauce eller Heinz Ketchup, drys med frisk basilikum og oregano. Sæt mozarellaklumper rundt på brødet – drys med lidt salt på mozarellaen, fordel kød og lufttørret skinke. Dryp med olivenolie.

Bag i ovnen 5-7 minutter ved 220 grader.

Så bliver det vist ikke nemmere:o)

10 kommentarer:

Pernille på 1. sagde ...

Jeg har tit tænkt over at bruge de brød som pizzabund, men har aldrig fået det gjort.
Bliver det ikke tørt ?
Hvis ikke så skal jeg prøve det jeg brød !
Knus

MissMuffin sagde ...

Uhm, det er ne,lig nem og lækker mad:)
Jeg plejer at lave dem med naanbrød..

Piskeriset sagde ...

God idé! Her på det sidste har jeg flere gange tænkt på at få brugt wraps noget mere - uden dog at få gjort noget ved det. Det ser rigtig lækkert ud :-)

Eva Nynne sagde ...

Hvor køber man de der tyrkiske brød?

Malou Klidmoster sagde ...

Kære Hanne

Wow, sikke en god idé at bruge wraps på den måde :-)

Bliver de meget sprøde?

Knus
Malou

Hanne K's verden sagde ...

Hej Pernille
Jeg synes ikke, at det bliver tørt brødet, men det bliver meget sprødt - hvilket jeg synes var lækkert.

Så det kan du godt prøve af:o)
Knus

Hanne K's verden sagde ...

Hej MissMuffin

Ja, lækkert og SÅ nemt.
Naanbrød har jeg aldrig fået smagt... Det må jeg vist også få prøvet.

Hanne K's verden sagde ...

Hej Piskeris
Tak:o) Det var rigtigt godt.
Og der er temmelig mange brød i sådan en pose, så det er bare med at prøve noget forskelligt med dem, når først de er slæbt til huse;o)
Tror, at jeg vil prøve at fryse dem med bagepapir imellem hver enkelt - så er det jo vildt hurtigt at lave noget lækkert, når man lige får lyst.

Hanne K's verden sagde ...

Hej Eva

Jeg har købt dem hos en grønthandler. Tror tit, at de også har dem i de der kombinerede etniske/grønthandlerforretninger.

Ellers kunne man jo bruge de mexikanske wraps - men de er lidt tyndere og vil nok blive for tørre i det.

Hanne K's verden sagde ...

Hej Malou

Ja, de bliver rigtigt sprøde. Jeg brugte de der tyrkiske fladbrød... så måske lidt misvisende, at jeg skriver wrap.. Jeg tror måske, at de bliver for tørre, hvis man bruger de mexicanske wraps.

Knus Hanne