fredag den 10. april 2009

Fantastisk rugbrød og forårskåd kat

Denne lille pakke ... blev til dette skønne rugbrød:
Forårskåde Maskas...

Jeg kan kun give Klidmoster Malou og Vibeke ret - det ryste-rugbrød er bare super godt.
Det dog lidt dyrt, synes jeg. 27 kr. for pakken.. Men det er også meget bedre det meste rugbrød. Jeg får dog lyst til at eksperimentere med at lave rugbrød fra bunden. Så skulle nogen have en super, super opskrift på hjemmelavet rugbrød, så må I gerne give lyd.
Katten er helt rundtosset disse dage. Det må være foråret, som gør ham kulret. Det ser bare sjovt ud, når han drøner rundt i haven efter ... ja, efter hvad, det aner jeg ikke. Men han springer som en tosset.
Vil lige ønske alle en dejlig Langfredag:o)

4 kommentarer:

Malou Klidmoster sagde ...

Kære Hanne
Hvor er jeg glad for at du kan lide brødet. Det er lidt dyrt, men et brød fra Emmery´s koster 39 kr. Duften at nybagt rugbrød kan man ikke søtte pris på :-)
Jeg ville også gerne bage fra bunden, men mine kræfter rækker kun lige til rystebrød.
Sikke en deljig kat :-)
God langfredag til dig!
Knus
Malou

Hanne K's verden sagde ...

Kære Malou
Ja, det er rigtigt. Duften og smagen er absolut pengene værd.
Det er ikke sidste gang, jeg ryster rugbrød!!
Jeg er også ret vild med katten:o)
Knus fra Hanne

Signe sagde ...

Hej Hanne

Jeg har en opskrift på rugbrød bagt fra bunden her http://familiemad.blogspot.com/2008/09/brd.html
I starten kan det godt virke lidt omstændeligt, men når man kommer ind i rutinen er det bare supernemt lige at "klaske" sammen.
Hilsen Signe

Hanne K's verden sagde ...

Hej Signe
Tusind tak for linket. Det skal prøves i denne uge. Jeg er gået igang med at skrive huskeseddel og så må jeg have gang i en surdej i morgen. Glæder mig helt vildt til prøve det.
Hilsner fra Hanne