onsdag den 25. marts 2009

Jeg har sparet 1.150 kr...

eller har brugt 197 kr. på 8 kogebøger og en madkalender. Det er da helt vildt. Jeg skulle egentligt bare have en familiekalender inde i boghandlen. Jeg blev ført i kælderen, hvor der var et særligt udsalg. Alle bøger, som allerede var sat ned, var til halv pris. Det kunne jeg slet ikke stå for. Og så skulle jeg da lige regne på, hvad besparelsen egentligt var, hvis jeg skulle give førprisen... 1.150 kr. sparet. Og nogle dejlige bøger er det - opskrifter fra Grækenland, Rick Steins franske opskrifter, cupcakes, konfekt, dip og saucer samt 3 Trine Gregorius bøger. Trine Gregorius bøgerne ville jeg måske ikke have købt, hvis ikke prisen var så lav - 10 kr. stykket. Det var jo lige til at klare;o) De har ellers kostet 150 kr. stykket.

Det var ikke så ringe det køb!! ;o)

Der bliver ikke lige opskrifter herfra i dag. Jeg ville have kogt suppe i dag og har kyllinglårene klar dertil. Det bliver dog først i morgen. Tiden løb fra mig, da jeg var på besøg på mit arbejde.
I aften bliver det nogle lækre raviolier fra Rana (fantastisk pasta) i en rest fra den tomat/pebersuppe, som jeg lavede for ikke så længe siden - se opskrift her.

Resten af dagen skal gå med lidt dans hos en veninde inden aftensmaden og så står den på Desperate housewives i aften - jeg elsker den serie. Den er jo temmelig langt ude, men det er på den sjove måde.

8 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Kære Hanne
Jeg anede ikke, at Trine Gregorius havde skrevet kogebøger, -gad vide hvad det er for noget hun gør sig i.
Jeg kan rigtig godt lide hende, men kogebøger, - er det slankemad?
En gang imellem skal det bare være nemt, og det er rart, at man lige har noget der kan bruges.
Knus
Vibeke

MissMuffin sagde ...

Sikke et kup!!
Jeg havde heller ikke kunne stå for det!
Bogen om Cupcakes står allerede på min hylde, de opskrifter jeg har afprøvet blev meget lækre!

Hanne K's verden sagde ...

Kære Vibeke
Det er nogle små lidt sjove kogebøger med nogle rappe bemærkninger i ægte Trine-stil. Det er slet ikke slankemad, men derimod rigtig traditionel dansk mad - du ved citronfromage, agurkesalat, grydekylling osv. Så der er ikke så meget nyt ved dem, udover at det er en hyldest til dansk mad. Og til 10 kr. har de været hyggelig morgenlæsning. Og det kan være godt nok med lidt opskrifter på de "gamle" retter;o) Det er ikke så ofte jeg laver den type mad - også en af årsagerne til, at hun har lavet netop disse kogebøger.
Hun er også ret sjov - jeg har fået en del grin. Blandt andet skriver hun: " Hjemmebagte kiks kan forekomme at være en syssel for folk med et påtrængende fritidsproblem i stil med at stryge filt på bagsiden af kravlenisserne for at få dem til at holde længere..."
Det blev en lang smøre:)
Knus fra Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Hej MissMuffin
Ja, ikke - jeg er stadig helt høj over alle de penge, som jeg har SPARET;o)
Jeg kunne ikke stå for forsiden på Cupcakes-bogen. De ser så fine og prinsesseagtige ud de kager. Glæder mig til at prøve dem.
Godt at se, at du igen er tilbage på bloggen.
Gode tanker til dig.
Kh Hanne

Madame sagde ...

Sikke et kup du har gjort med bøgerne Hanne! Der er ikke noget så dejligt som ny inspiration - men jeg vidste ikke, at Trine Gregorius har skrevet kogebøger.

Ha' en god torsdag, klem ;-)

Vibeke sagde ...

Kære Hanne
Det lyder som om, at jeg skal have fat i de kogebøger, og få et godt grin, jeg er jo storsamler af kogebøger, jeg bruger dem såmen ikke særligt tit, men de fylder mange hyldemeter, jeg har samlet i rigtig mange år, og min mand fuldendte de serier, jeg ikke havde fået gjort færdig, han fandt den i genbrug.
Knus
Vibeke

Hanne K's verden sagde ...

Kære Madame

Det var også helt tilfældigt, at jeg fandt hendes kogebøger. De er vældigt sjove - med de lidt rappe replikker, som føler opskrifterne.

God torsdag til dig også.
Kh Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Hej Vibeke
Jeg samler også - og jeg synes, at disse er fine til hylden. Og det er altid hyggeligt at blade i en kogebog, selv om man måske ikke føler opskriften, så er de til god indspiration.
God torsdag til dig.
Knus fra Hanne